Hitri test: Tokina AT-X PRO DX SD 14-20 mm f/2

Tokina je spomladi 2016 v svojo ponudbo dodala nov svetlobno zmogljiv širokokotni objektiv za fotoaparate formata APS-C. Nič novega bo rekel marsikdo, vendar je Tokina AT-X 14-20 f/2 Pro DX v marsičem posebna.

V zadnjih letih smo bili priča izrednemu napredku in razmahu DSLR fotoaparatov z APS-C velikostjo tipala, proizvajalci optike (tako veliki kot manjši) pa so v ponudbi svetlih zoom objektivov za ta format nekoliko zaspali, saj je v večini primerov njihova svetlobna moč obstala nekje pri zaslonki f/2.8. Edini svetlejši objektiv na voljo do sedaj je bila Sigma 18-35mm f/1.8 Art (27-52.5mm ekvivalent) in pravkar predstavljena 50-100mm f/1.8 Art (75-150mm ekvivalent v 35mm formatu), manjkal pa je pravi širokokotni objektiv. Tu je Tokina 14-20mm f/2 brez primere, saj nudi 21-30mm ekvivalent pri le pol zaslonke nižji svetlobni jakosti kot Sigme. 

 


Značilen Tokina dizajn in kvaliteta izdelave sta vidna takoj

 

Izdelava objektiva je na zelo visokem nivoju, saj je ohišje sestavljeno iz kvalitetnega polikarbonata, ob kovinskem bajonetu pa se nahaja tudi gumijasto O tesnilo, ki preprečuje vdor prahu in vlage. Premer navoja za filter je 82mm, vendar se le-ta pri ostrenju ne vrti, zaradi česar je olajšana uporaba cirkularnih polarizacijskih filtrov. Avtomatsko ostrenje je precej tiho in dovolj hitro za večino potreb, vendar je hod precej dolg zaradi kratke minimalne razdalje ostrenja. Posebnost je One-touch Focus Clutch mehanizem za takojšnji preklop iz načina za avtomatsko ostrenje v način za ročno ostrenje z enostavni potegom fokusnega obroča proti sebi.

 


Optična zasnova iz 13 elementov v 11 skupinah z plastično asferično lečo (P-MO) in 3 SD elementi

 

Optična zasnova je sestavljena iz 13 elementov v 11 skupinah, vključno z plastičnimi asferičnimi elementi z antirefleksnim premazom ter tremi SD elementi, ki zmanjšujejo kromatske aberacije in neželjene odseve v lečah, ti. ghosting in flare.

 


Kombinacija širokega vidnega polje in svetle zaslonke je primerna tudi za večerno in nočno fotografijo (Nikon D7100, 14mm (21mm ekv.), f/3.5, 1/160s, ISO 400)

 

Glavna prednost Tokine 14-20 f/2 je njena optična kvaliteta. Ostrina je odlična pri 14mm v sredini slike že od odprte zaslonke f/2 in se še izboljša pri f/2.8, z nadaljnim zapiranjem zaslonke pa center ne pridobi več. Pri goriščni razdalji 20mm in odprti zaslonki f/2 je objektivj mehkejši kot pri najširšem kotu (a še vedno oster), vendar se ostrina močno izboljša pri f/2.8 in ostane na enakem nivoju kot pri 14mm. Skrajni robovi so zaradi narave širokokotnega objektiva pri odprti zaslonki mehkejši ne glede na goriščnico, vendar dosežejo ostrino sredine pri zaslonki f/5.6.

 


Barve so lepo nasičene, s poudarjenimi rdečimi toni (Nikon D7100, 14mm (21mm ekv.), f/2, 1/800s, ISO 100) 

 


Minimalna razdalja ostrenja znaša 28 cm (Nikon D7100, 19mm (28mm ekv.), f/2, 1/30s, ISO 800)

 

Kromatske aberacije so zahvaljujoč trem SD elementom zanemarljive. Sodčkasto popačenje slike je zaradi zelo širokega kota prisotno, vendar je pri goriščnici 14mm le zmerno ter se v srednjem delu razpona še zmanjša.
V zahtevnih svetlobnih pogojih je lahko prisoten flare, vendar je objektiv nanj dokaj odporen, kljub temu pa je priporočljiva uporaba priložene sončne zaslonke.

 


Ghosting in flare sta dobro kontrolirana (Nikon D7100, 20mm (30mm ekv.), f/4, 1/640s, ISO 100)

 

Tokina AT-X 14-20 f/2 Pro DX  je odlična izbira predvsem za koncertne in prireditvene fotografe, ki uporabljajo APS-C fotoaparate, saj zaradi narave njihovega dela potrebujejo optično odličen in svetel objektiv; zaslonka f/2 omogoča zamrznitev gibanja tudi v zelo temnih prostorih brez poseganja po zelo visokih ISO vrednostih, kar zagotavlja ujete ključne trenutke dogajanja in posledično kvalitetne rezultate.

 


Kromatske aberacije so odlično korigirane (Nikon D7100, 19mm (28mm ekv.), f/2, 1/250s, ISO 3200)

 


Zaslonka f/2 je ključna za ustavitev gibanja v slabi svetlobi (Nikon D7100, 19mm (28mm ekv.), f/2, 1/320s, ISO 1600)

 

Glavna izbira do sedaj sta bili Tokini 11-16 f/2.8 in 11-20 f/2.8, saj ne Nikon ne Canon v svoji ponudbi nimata ničesar primerljivega; Nikon 10-24 mm f/3.5-4.5G ED ima večji razpon, a precej slabšo svetlobno vrednost, enaka zgodba je tudi pri Canonovih modelih 10-18mm f/4.5–5.6 IS STM in 10-22 mm F/3,5-4,5 USM. Tako ostaja Tokina 11-20 f/2.8 glavna konkurenca 14-20 f/2, vendar ima za celo stopnjo slabšo svetlobno jakost ter višji nivo popačenja, prav tako pa je 14-20 f/2 ostrejša pri popolnoma odprti zaslonki. 

 


Razpon goriščnic je zelo uporaben za pokrajinsko fotografijo (Nikon D7100, 20mm (30mm ekv.), f/7.1, 1/200s, ISO 100)

 


Tokina 14-20 f2 je odlična izbira za koncertne in prireditvene fotografe (Nikon D7100, 18mm (27mm ekv.), f/2, 1/400s, ISO 3200)

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih